På lördag fikar jag i Kalmar

Jag längtar så till lördag!
Sedan igår har jag haft en hemlig liten
plan om att jag och Jonas ska
åka till Kalmar och fika på lördag.
Därför blev jag så glad när han själv
på telefon sa:
"På lördag tycker jag att vi åker
någonstans eller hittar på något!
"
"Haha vi kan åka till Kalmar och
fika på Kullzenska Caféet!" svarade jag.

Han tyckte det var en mycket bra idé,
jag är så glad att min
hemliga plan blir till verklighet.

Kullzenska Caféet är mitt absoluta favoritcafé
av alla jag besökt i hela världen.
För er som bor i Stockholm är det som
Sture Katten fast mindre pretentiöst.

Flera, flera rum i ett 1800-tals hus
där man sitter på fina stolar i rum med
vackra målningar på väggarna
och röda mattor på golven.
Man kan fika på hembakade bullar och pajer,
åh jag kan knappt vänta till lördag!

Leave a Reply

