Sverige är finare utan SD

Det är mycket som händer nu,
samtidigt som det inte är mycket alls som händer.
Men all den tid jag tidigare spenderade
vid datorn läggs nu på att diska, laga mat,
sova, promenera med Alice och framför allt
mysa sönder Jonas.

Min blogg ligger lite nere
men jag läser såklart mina
älskade favoritbloggare var dag.

På söndag är det val och det
gör mig galen att vissa faktiskt
överväger att strunta i att rösta.
Själv är jag ganska förvirrad 
och osäker på var jag står.
Men det är väl rätt okej
i sitt första val när man har
haft förmånen att växa upp i
ett hem som aldrig talar
politik vid matbordet där
föräldrarna planterar åsikter i sina barn.
Ja, fördomar är min grej.

Hur som helst läste jag om 
Jennifers senaste duster
med en Sverigedemokrat.
Och hjälp.
Man kan ju bli mörkrädd
för mindre.
Läs, tänk igenom
och rösta för guds skull.
Och får jag säga min mening
röstar du INTE på Sverigedemokraterna. 

 

2 thoughts on “Sverige är finare utan SD

  1. Jag håller med dig att man blir upprörd när man läser tjejens diskussion med en sverigedemokrat, partiet verkar dra till sig vissa människor som är främlingsfientliga och dryga. Jag tror att det finns sådana människor i flera partier också. Dock är det enda pariet som jag tycker tar frågan om invandring på allvar. Sverige tar in otroligt många flyktingar och det läggs stora summor pengar på invandrarna som kunde gått till äldrevården, handikappsomsorgen, ja allt möjligt. Jag tycker faktiskt att pengarna borde läggas på att göra det bättre för människorna i Sverige, även om vi redan har det bra ställt, än att lägga det på de som invandarar hit. Jag tycker absolut inte att vi ska sluta att helt ta in människor, men färre, och verkligen hjälpa de som kommer hit, hjälpa dem att intregrerars i det svenska samhället så att de inte känner sig utanför, ställen som tex. Rosengård är inte bra, det händer så mycket skit där.. Jag är verkligen inte rasist eller något liknande, det anser jag inte att man är för att man vill att Sverige ska ta in färre flyktingar. Jag hoppas att vi kan ha en givande diskussion om det här, för jag vill gärna höra vad du tycker. kram

Leave a Reply

