Sömntuta vare


Detta börjar kanske likna en matblogg men det är bara
för att jag är så himla stolt över vad vi lyckas med.
Igår gjorde vi en kryddig tomatsoppa med körsbärstomater och mozzarella.
Vi lyssnade på soundtracket från Amelie och hade det mysigt i
höstblåsten.

Idag däremot dammsuger han och jag är förbannad
för att han väckte mig efter sitt tidiga morgonjobb
genom att kasta min post på mig.
Men det vet han inte såklart.
Han vet inte heller att det gör skitont
under mitt öga där kuvertet träffade
men det tänker jag inte heller säga.

One thought on “Sömntuta vare

Leave a Reply

