Löven är gula igen.


Sitter hemma i lägenheten efter en dag
på jobbet och dricker te.
Champagnete.
Men jag skulle egentligen vilja
ha ett lite höstigare te. 
Som äppel, kanel och sådana smaker.
Hemma har vi
champagne
godiste
smultron
nypon
Winter earl grey
och english breakfast.

Så man ska ju kanske inte klaga.
Vi får väl se om det blir en sväng
inom T-boden imorgon när mamma kommer hit.

Egentligen är det ganska mycket
jag vill ha.
För några månader sedan
var allt jag ville ha en
lägenhet och ett jobb.
Nu har jag det.
Så nu vill jag kunna köpa
lite saker.
Som
nötfärs
parmesanost
Ben & Jerry’s
Mulberry Bayswater
Champagne
ett par riktigt fina höstskor osv.
Inte lätt.



Jag har lagt 20 bra låtar
i en lista som passar nu på hösten.
Ingenting du inte hört förut,
men ibland är det ju spännande
med en ny blandning.
Räknade och detta blev den 60:e
listan i min samling.
Herregud.

4 thoughts on “Löven är gula igen.

Leave a Reply

