Shine on you crazy diamond

(Bilden skulle egentligen varit svartvit)

Jonas tycker ofta det är helt
onödigt av mig att släpa med
mig handväskan vart vi än ska.
Men man kan ju inte gå hemifrån
utan väskan om man ska iväg?

Jag tömde min handväska för
att se vad det egentligen är
som jag alltid släpar runt på.
På bilden saknas mobil och kamera.

Från v till h:
We will rock you-broschyr. Program och broschyrer är perfekta att fläkta sig med.
Karta och nummer till någon restaurang i Rom. Fint minne.
iPod.
Kalender. Do I need to say more?
Plånbok från Mulberry.
The lion king-broschyr. Samma som ovan.
Lapp med två matförslag från min Fysioterapeut.
Nycklarna med de viktiga nyckelringarna
som påminner mig om: Danskompaniet, Mamma, Pappa, och mig själv.
Ray-Ban pilotbågar.
Kuvert med centrumkuponger.
Massa kvitton från min Fysioterapeut Oli <3
Lipgloss från Clarins
Fickspegel
Hjärt-och lungräddningsbevis.
Vantar från Moschino.
Näsduken jag torkat tårarna med båda gångerna jag sett Phantom of the Opera i London.
(Lite småäckligt nu några år senare, borde faktiskt slänga)
Läppbalsam från Forever living products.
Läpptstift från Isadora
Läppstift från Clarins
Läppstift från Kanebo
Öronproppar. Min pojkvän är musiker och vi hamnar när som helst på olika spelningar.
Ipren.
Kondomer. .. Varför?
Flygbiljetten till Rom
Tunnelbanebiljetter från Rom
USB

Hmm.. tror verkligen inte
han kommer bli övertygad
efter detta inlägget.
Vad har DU i din väska?

 

6 thoughts on “Shine on you crazy diamond

  1. Massa som är bra att ha ju, särskilt om man inte har byxfickor, dock känns alla minnessakerna lite overkill att släpa runt på när man kan förvara dom tryggt hemma.Jag har ingen väska :/ Men det jag har i byxfickorna är vanligtvis: Nycklar, plånbok, mobil, eventuellt hörsnäckor till mobilen, lypsyl och något annat random. Sen har jag min klassiska åvve, men vad som finns i den vet jag knappt själv, dock är det för mycket random saker som är stört kul att hitta när man är full :P

  2. Haha alltså tycker du har massor av roligt i din väska!Nu ska vi se vad jag har!Plånbok i från AbAB i japanMin överklottrade återlämning av min synopsisEn halterneck klänning(haha wtf)Planering över delkurs 4 Vetenskaplig uppsatsEn röd tofsEn korsordspennaEtt silverhalsband med ett hänge i form av ett hjärta med ett D i.min flygbiljett från i sommras Moskva – StockholmEtt enormt hårspänne40 1yenare13 5 yenare1 10yenareoch ögonskugga haha! konstigtn är jag tänker efter

  3. Pojkar förstår inte det där med väskor. Och framför allt har de svårt att förstå att man fortfarande ibland måste lasta av saker trots att man har en jättestor väska. Till exempel har jag en stor brun handväska som innehåller allt ifrån tre röda läppstift (ja det är sjukt, hur många läppar har jag?) till iphone med spotify och en mp3-spelare. ja jag har fyra öron också! Knäppast i handväskan är nog ett parti knappar jag köpte i en sybutik för några veckor sedan som liksom aldrig hittade till symaskinen och istället fyller upp väskan fantastiskt bra. Tänk om någon på stan skulle tappa en knapp och var i akut behov av en ny? Då skulle jag vara räddaren i nöden! Bäst att lägga ner ett litet set av nål och trådar också! Kram och fin blogg!

  4. Åh sådant här tycker jag är asbauta! Så himla kul att se vad andra släpar med sig, däremot är det ju inte lika kul att se vad man själv släpar med sig haha. Får skolios bara av att tänka på’t.

Leave a Reply

