HARDER BETTER FASTER STRONGER


Det är 2011 och mitt nya

liv har börjat.
På jobbet set jag Life-butikens
reklam: 1 av 5 håller sitt nyårslöfte.
Vill du bli en av dem? Vi hjälper dig hur!
Jag är peppad och jag ska bli en av dem.
Inget godis/choklad/kakor/glass/onödiga onyttigheter
på vardagar.
Jag får äta på helger men har man
klarat sig så pass många dagar är
man inte så sugen sen när helgen väl kommer.

Jag tror att när jag väl bestämt mig så
är jag fruktansvärt envis och sviker
inte mig själv.
Det var som när jag plötsligt
slutade bita på naglarna.
Det räcker nu ungefär.
Jag har honung i mitt te
och har grädde och riktigt smör
i det mesta jag lagar.
Men jag är inte så himla rädd
för fett så det är lugnt.

Imorgon ska jag hämta
mitt kort till Lokomotion,
där Jonas redan har gymkort.
Är så pepp på att få börja
träna med honom.
Dom har dessutom massa andra
roliga saker som BodyCombat och PowerYoga
och allt sånt döfränt.

Därför kan man ju fråga sig varför jag
ligger här i soffan under filten
när Louis dans börjar om
en kvart och jag sagt att jag ska
komma.
Dålig karaktär?
Nä, det är bara dementorer utanför mitt fönster.
Luriga jävlar.

Köpte träningsskor och
sådana coola träningsbyxor man ska ha.
För på Lokomotion ska man vara
snyggt klädd om man ska träna.
Det är tydligen inget Frisks och Svettis.
Lite nervöst är det allt.
Man har ju inte råd med superoutfiten direkt.

Jag ska i alla fall rädda mina stackars
leder genom att bygga upp musklerna
och bli superfit tänkte jag.
Samtidigt kommer jag bli piggare
och må bättre nu när våren kommer.
Och jag kommer nog slippa en hel del finnar.

Jag tror det behövdes en paus
från dansen ett halvår för
att inse hur mycket jag faktiskt
tycker om att vara aktiv.

Hur går det för er,
har ni några nyårslöften? 

3 thoughts on “HARDER BETTER FASTER STRONGER

Leave a Reply

