Vilken fin dag jag ska ha!

Morgonen började som ganska många andra.
Jonas larm ringde runt åtta och jag vaknade knappt,
helt slut efter nattens drömmar om att
han inte längre ville bo ihop med mig,
pappa var tvungen att sälja gården
och Danskompaniet skulle lägga ner.
Inför allt detta stod jag maktlös.
Så jag vaknade knappt
och kunde på riktigt bara öppna
mitt högra öga.


När jag sedan vaknade
var klockan kvart över elva.
Ljuset i rummet var superhäftigt
för de nya blå gardinerna var fördragna.
Jag la mig och läste Sputnikälskling av
Haruki Murakami i en timme.
Klev sedan upp och gjorde frukost
och satte mig faktiskt för att läsa Elle
medan jag åt.

Nu ska jag strax göra mig i ordning,
snart kommer Jonas hem och senare
i eftermiddag är det fika med Alice som gäller
innan hon sticker till Sydafrika.
Mycket mer än så är
egentligen inte planerat.
Vi ska laga fyllda paprikor ikväll.

2 thoughts on “Vilken fin dag jag ska ha!

Leave a Reply

