Ring mig sen och ångra dig igen

Jag har haft en helg med mycket fest och lite jobb
och ligger lite efter.
Ser att det blivit världens uppståndelse
av Bellas post om någon jobbig kille.
Vet inte riktigt vad jag tycker,
kanske inte fanns något annat sätt att få honom att förstå.
Många tycker det är helt fruktansvärt,
och jo det är nog synd om killen.
Jaja.

Sitter och lyssnar på Caroline af Ugglas
och funderar på helgen.
Alice fyllde 18 så efter tolv drog vi ut
på stan hela gänget.
Vi stannade ute till 03 när bandet slutade spela
på Fox & Achour.
Jag har aldrig gillat det där med att gå
hem helt ensam på kvällen.
Eller nej nu ljög jag för att få texten att flyta,
det är inte länge jag har tyckt att det varit jobbigt.
Brukar alltid ringa olika kompisar
på vägen hem för jag vill inte väcka Jonas.
Tonerna går och följs av upptagettonen.
Alltid lika drygt.
Framförallt när jag minsann alltid brukade
svara när samma människor var i min ålder
och ute på stan länge om natten.
Men nejnej.
Tack för allt.

Leave a Reply

