There’s only us

Är trött, trött, trött.
Igår åkte jag och Thomas hem till Robin
vid 16.00 för att ha Pirates-maraton.
Det bjöds dessutom på grillat och årets
första glas rosé.
En riktigt härlig kväll blev det.
Kändes bra med en uppdatering
nu inför nya filmen och allt.
Jag har nog bara sett de två sista
typ.. två gånger?
Första har man ju säkert sett tusen
gånger. Minst.

Så idag är jag trött.
Jag och Thomas var tillbaka i stan
vid halv två på morgonen..
Jonas och jag sov till tolv.
Vi har tagit en lugn dag,
suttit ute i solen och läst
(jag, Resa genom ensamheten. Jonas, Cosmopolitan),
bakat en hallon och maräng-paj (med mango och kiwi)
och lyssnat igenom hela RENT-soundtracket
liggandes på den fluffiga svarta mattan.
Chill dag.
Imorgon ska jag till samtalsterapeuten
supertidigt.. Är inte så pepp på att kliva upp.
Nu hamrar Jonas på pianot..
Ska försöka se Harry Potter and the deathly hollows pt 1
innan jag somnar.

One thought on “There’s only us

Leave a Reply

