En grisig historia

Jag har växt upp med en mamma som är pälsallergiker
så under mina första år hade vi inga husdjur alls hemma
förutom guldfiskarna (som jag råkade döda med mitt lördagsgodis…)
Men så fyllde jag fyra år och på Mini Zoo i Sölvesborg hade suggan
fått små, små svarta minigriskultingar. När mamma och pappa
fick höra att pälsdjursallergiker inte reagerade på minigrisar
bestämde dom sig nästan direkt.
Några veckor senare fick jag hem lilla Sara.
Svart och söt, hatade att bli buren och tuggade på tapeterna.
Det slutade med att vi gjorde om min lekstuga
och där fick Sara bo.
Världens finaste gris!

Det är väl antagligen därför som jag tycker
att griskultingar är ungefär det sötaste som
finns på denna jord.
Titta bara!

Leave a Reply

