You’ve just been EGOBOOSTED

Efter lite letande i Karlskrona centrum som saknar
Pressbyrån hittade jag Egoboost Magazine
inne på Kronan.
Dagen till ära har jag fått någon
märklig form av halsont som
jag inte känner igen sedan innan.
Bäst att stanna i soffan hela dagen,
så vad passar då bättre än en ny härlig tidning?

(Jag kan se hela redaktionen springa runt som superhjältar och lite tufft säga “You’ve just been EGOBOOSTED!“)

Måste erkänna att jag nog var frälst
(så fort jag bläddrat förbi all härlig reklam)
från första sidan.
Snygg, snygg, snygg och känns väldigt
genomtänkt trots att det faktiskt är första
numret av en tidning helt i sitt eget slag.
Nu är jag ju ganska nöjd med min arbetssituation
och har ingen direkt motivation till att plugga
vidare riktigt ännu,
men jag känner redan nu att Egoboost kommer
nog kunna peppa mig till att ta mig i kragen
när det väl är dags att kasta sig upp till nästa livsnivå.


(Vi kan ju låtsas att jag är såhär chic idag)

Leave a Reply

