Vardagsrum

Detta är vårt vardagsrum med ett kastanjeträd som utsikt.
Nu har vi ställt in våra  möbler men jag vill inte
lägga upp bilder förrän allt är klart.
Vår Expedit som vi använde som rumavgränsare
i Karlskrona står nu mot väggen.
Detta gör att vi behöver BOKHYLLOR.
Tillsammans har vi nästan äckligt mycket böcker.
Vi kommer fortsätta att köra på Expedit-serien
från IKEA. Jag vill ha en hylla som går längs med
taket och en längs med golvet. Kan nog bli fint.
Jag har redan planerat var julgranen ska stå i vinter!
Inne i klädkammaren kommer vi också
köra Expedit samt lite fina lådor
till förvaring.
Fönstren är underbara i vardagsrummet,
alla de andra kör på gigantiska växter och
tunga gardiner. Inte vi.
Just nu har vi några blommor, elefanten Elton
och tusen kilo böcker där.
Vi får väl se hur det blir sen, ingen av oss gillar gardiner…

Eftersom vi bara fick två nycklar ska
det idag komma en låssmed och sätta in nytt lås.
Spännande.
Så jag måste sitta här och vänta tills någon dyker upp.
Det gör egentligen ingenting,
jag ska skriva klart mitt CV och
lägga upp tusentalsbilder från möhippa och allt.
Dessutom borde jag diska.

 

Leave a Reply

