PappaGrappa

 

I lördags fyllde Jonas 22 år. Stort.
Om han inte hade räknat sig som 22-åring sedan januari i år.
Så nu kommer han vara 22 år i några månder fram till årsskiftet
då han blir 23. Mhmm. Så resonerade jag också i högstadiet.
Hur som helst sjöng jag vackert för honom på morgonen,
jag hade dock varit vaken i en timme för att JAG var så pepp
på födelsedag. Så när han väl började skruva på sig satte jag igång.
Han fick parfymen Bleu de Chanel av mig.
Runt nio ringde det på dörren, hans mamma hade skickat
en fantastisk tårta och frallor.
Lyxfrukost första dagen i nya lägenheten, jo jag tackar.

Framåt kvällen hade jag bokat bord på PappaGrappa,
Norrköpings bästa italienska restaurang.
Födelsedagsbarnet åt oxfilé med anklever, ärtor och pasta.
Det godaste han ätit på flera år tydligen, och när han säger det
är det verkligen sant. Jag känner ingen som kan dissa en maträtt så brutalt
som min Jonas kan. Själv åt jag skaldjurspasta, dödligt god med
scampi, collinitomatser, pilgrim och blåmussla.
Pastan lagar de själva, det blir verkligen skillnad!
Här fick han också sin sista födelsedagspresent,
biljetter till Veronica Maggio när hon
kommer till Norrköping i december.
Nu har vi något gemensamt att se fram emot!

“Varför är bilderna så jävla suddiga och värdelösa?” kanske ni tänker nu.
Det beror på att jag slängt in både hus och objektiv i x antal bildörrar,
automatiska dörrar, husväggar osv.
Någon dag ska allt skickas på lagning.
Men innerst inne funderar jag lite på att fortsätta slita
kameran för att sedan byta upp mig och köpa
bättre objektiv.
Mitt 50mm f/1.8 funkar dock strålande, det är som sagt huset
som gör att det ofta skiter sig ibland.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

