Emilie Autumn

Nu blir det lite pinsamt här för jag ska försöka
skriva lite om Emilie Autumn.
Mest pinsamt eftersom jag egentligen inte kan någonting.
(Det gör min kompis Karro däremot.)

Emilie Autumn är i alla fall en artist vars
stil jag älskar. Viktorianskt mode möter
goth möter Alice i underlandet möter cirkus.
Så skulle jag nog beskriva stilen.
Hon gör musik som inte
direkt faller mig i smaken men hon har
en fantastisk röst! Jag har dock en låt
som är bland det finaste jag hört.
Emilie Autumn – What If.
Den har jag lyssnat på flera år nu och
jag tröttnar aldrig.
Så trots att musiken kanske inte är min
kopp te blir jag alltid inspirerad av konceptet Emilie Autumn.

2 thoughts on “Emilie Autumn

  1. haha jag hade helt missat detta inlägg när det publicerades! Såg det nu när jag smygläste tillbaka i din blogg (som förövrigt inspirerat mig till att försöka börja blogga också nu när jag inte så mycket annat i livet!)

Leave a Reply

