3 november

(Bild lånad av Elsa)

Som jag skrivit om tidigare älskar jag att
läsa om andras tips och trix i skönhetsdjungeln.
Antar att det är det enda som kan inspirera mig.
Nu har Elsa lagt upp ett långt inlägg om hur
hon pysslar om sig själv.
#GladCornelia

Det senaste jag hakat på är förresten ricinolja för
att få håret att växa.
Jag kommer alltså inte käka skiten utan
massera in i hårbotten.
Det får en chans.
Jag har dock läst att det skall
göras 3 gånger i veckan och då
ska sitta i hela 25 minuter.
Känns sådär för mig som vanligtvis tvättar hårt
en – kanske två – gånger i veckan.
Grisigt tycker min sambo.

Hur som helst ska ricinolja få håret att växa 5 cm
i månaden istället för normala 1 cm.
Vi får väl se.
Jag kommer köra det en gång i veckan
i början…
Annat jag hörde var att hästschampoo
ska göra håret tjockare.
Låter också som något för mig!

 

Leave a Reply

