Ledig mitt i veckan

Idag var min lediga dag denna veckan.
Jag började med att sova till elva och ligga kvar i
sängen till halv tre. Kändes väldigt spännande.
Efter en kalassen frukost tog vi bussen ut till
Ingelsta Shopping för att bland annat handla på Maxi.
Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om Norrköping
busstrafik. Så dålig. Så himla ofunktionell.
Det får nog bli ett inlägg senare.

Ute på Ingelsta la jag vantarna på det (antagligen) sista
Black Galaxy-lacket från Isadora som har blivit väldigt
hype’at av flera skönhetsbloggare.
Är NÖJD.
Jag köpte dessutom ett löspuder från Lumene
som jag hört ska vara bra. Det ska bli
rätt spännande, har aldrig använt det innan.

(Kass bild men visst gnistrar det fint?)

På Maxi storhandlade vi som dårar
“WOOHOWWW kolla Jonas!!! Två Kalles Kaviar 250-300 g för 45 kronor!!!”
(Jag älskar Kalles Randiga på kokt ägg. Men den är ju så dyyyr).
Dessutom blev det rödspätta, högrev, grytbitar, kesella,
pepparkakor, saffran och massa annat gott.
Jag älskar att storhandla och fylla skaffferi och kyl.
Ibland tänker jag dock på illustrationerna vi fick
på SO:n i högstadiet med den vita
kvinnan som proppar in mat i sitt redan fulla skafferi
och den mörka kvinnan som skrapar ur de sista
smulorna ur sitt skafferi.
Bah.
Det blev även Drömhem och trädgårds härliga julnummer.
Dags att julpeppa inför advent!

På Confetti doftade vi läänge på Yankee Candle
som jag blivit tokig i tack vare Emma.
Har varit sugen på juldofter från YC ett tag nu…
Vi kom hem med Christmas Eve, Christmas cookie och
Spiced Orange i miniversion.

Det var vi och ett annat par i vår ålder som
stod och doftade. Killen började prata lite
med Jonas om de olika dofterna. “Den luktar badrum, den luktar glass” osv.
I början fattade inte Jonas men till slut förstod
han att killen pratade med honom.
Det roliga är att när vi sen går vid frysdiskarna på Maxi
så går samma par på andra sidan. Killen hälsade glatt igen.
När vi packar ner våra varor står dom och packar
ner i kassan bredvid. Jag och killen hälsar glatt på varandra.
Sen gick vi för att lämna vagnen och letade oss
bort till busshållplatsen och då sitter paret där!
“Heeej nu börjar ju detta nästan bli löjligt hahaaa!”
För att sedan ta samma buss.
Så vi körde fullt ut och vinkade hej då när
vi klev av. Kändes fint på något vis.
Jag kanske är lite svältfödd på människor…

Så.
Det var min dag!
Nu ska jag dricka julcider,
fortsätta lyssna på Celine Dion och
läsa min härliga jultidning.
Vilken ledig dag va!

 

Leave a Reply

