Byxlös

Jonas föreslog för ett tag sedan att jag
skulle köpa blåjeans.
Skaffa en annan flickvän istället sa jag.
Tyckte att jag var hilarious.
Det tyckte visst inte han.

Men idag provade jag byxor från Filippa K.
Inget konstigt med det kanske.
Men jag har inte burit byxor/jeans på säkert två år
och inte provat byxor/jeans på tre år.
(Jag minns förresten senaste gången jag köpte jeans.
Det var som sagt tre år sedan i Kristianstad.
Det var mellandagsrea och på Sandelins hittade
jag ett par ljusblå och ett par svarta.
De svarta hade jag på mig när Jonas och Thomas
kom hem till mig första gången dagen där på.
Fina minnen.
Idag är jag och Jonas ihop och här bor vi i Norrköping.
Så det kan gå.)

Vad har jag DÅ på mig brukar vara frågan.
Leggings, strumpbyxor, kjol/klänning och
långa tröjor.
Nästan alltid svart bas.
Fast de jag kikade på från Filippa K är inte riktigt
jeans. Snarare svarta ålskinn som sitter utav bara fan.
Helt fantastiska faktiskt.
Men det känns lite läskigt.
Ovant liksom.
Återkommer med bilder om jag köper dem.

Leave a Reply

