Första advent

(Lite knepig bild. Men kolla mina ögonfransar! Isadora Big Bold säger jag bara.)

Igår kom jag hem från jobbet och möttes av en adventspyntad lägenhet.
Jag har nog världens finaste pojkvän.
Han hade dessutom köpt hem massa julstjärnor och en amaryllis.
Vilken lyx att slippa gå ner i förrådet och göra allt
själv. Jag är så tacksam.

Idag har jag jobbat och nu ikväll har vi pyntat vidare och bakat de fulaste
lussekatterna som någonsin bakats.
Tips: Låt dem inte jäsa en andra gång på spisen
medan ugnen är igång.
Våra var stora från börjat och nådde nu
monstruös storlek. De måste ätas med två händer.
Men de är fantastiskt goda i alla fall.
Det är tur att vi inte känner några här så att vi
slipper bjuda på dem. Egentligen känner jag
att vi borde baka nya.
Så fula. Jag ryser.

Kände mig riktigt julig idag,
hade min nya röda klänning från Filippa K
och svarta nylonstrumpbyxor.
Till det hade jag ballerina skor.
På första advent.
Det var inte ens kallt ute idag alltså…

Ha nu en glad advent allihop.
Imorgon ska jag ut och köpa julklappar och fler
julsaker vi “behöver”. Meheheh… 

 

3 thoughts on “Första advent

  1. Det viktigaste är ju att lussekatterna är goda! Jag och Jossa bakade igår, kanske får göra ett inlägg om det… Grymt snygg klänning förresten, för att inte tala om fransarna!

Leave a Reply

