En lyckad måndag

Jag inleder veckan med att vara ledig.
How fucked up is that?
Härligt, härligt är det i alla fall.

Jonas började tio så jag sov till nio,
åt frukost och skippade make up, ledig som jag var.
Sedan knallade jag ut på stan med målet att handla
alla julklappar för i år.
Jag tror kroppen var i chock för jag släpade
mig runt i butikerna som en zombie och
var inte alls så sugen på julklappshandel men
runt elva kom jag igång.
Jag hann dessutom köpa nya julgardiner från Indiska,
ett guldfat, röda kökshanddukar och ett julte.
Alltså te med julkryddning. Julte ser så roligt ut i text.
Är lite nojig eftersom det är peppar i det.
Vem vill ha peppar i te?
Vi får väl se hur det smakar!

Fem av tio julklappar inhandlades.
Jag ska ju trots allt till Stockholm om två veckor
och tre ska beställas online.
#NÖJD.

Nu ikväll har vi ätit vegetariskindiskgrytamedlinser
och druckit varm choklad med gräddlikör tillsammans
med Fabian.
Känner mig helt tömd på energi.
Håret skall nu tvättas och sen ska jag lägga mig
i sängen och lyssna på UnderbaraClaras
Husmorsskolan som har jultema hela vintern!
Ingen dum ledig dag.
Har ni haft en bra måndag?

(Btw, stormen nådde aldrig oss här i Norrköping,
jag hoppas ni andra klarade er bra.) 

Leave a Reply

