5 december: berätta om vem du var för ett år sedan

Det har inte blivit mycket tid över idag därför kommer dagens lucka lite snabbt här.
Jag ska berätta om vem jag var för ett år sedan.

… För ett år sedan var jag ungefär som jag är idag.
Med en stor skillnad.
Jag var otroligt mycket mer känslig och otrygg.
Jonas och jag hade bott ihop några månader och
jag levde verkligen livet i Karlskrona.
Allt var underbart och vi julpyntade vår lägenhet.
Men på den tiden grät jag fortfarande hur ofta som helst.
Allt stressade mig.
Kan inte minnas varför allting ibland blev så jobbigt.
Men jag jobbade på Maxi där jag inte trivdes.
Att ta bussen dit (inga byten, det tog 12 minuter) gav
mig ångest varje morgon.
Min bussångest borde jag blogga om någon dag…
Samtidigt jobbade jag på Cityhallen nästan alla dagar
jag inte jobbade på Maxi.
Mitt kontroll och planeringsbehov var enormt
och när jag dessutom fick höra att någon på
Maxi sagt att de sett mig sitta i kassan på Citygross
förstod jag att det inte var direkt populärt att jag
sedan innan var anställd på Cityhallen.

Det var jobbigt för ett år sedan.
Jag lyssnade på I skydd av mörkret varje
morgon när jag stod väntade på bussfanskapet
och ville dö i snön.
Samtidigt var det underbart för december 2010
var full av roliga saker.
Glöggfester, myskvällar och sånt.
Det var inte bara dåligt.
Men det är mest ångesten jag minns såhär
i efterhand om jag inte ska kolla på foton.

Det är nu jag hatar att jag sitter vid Jonas dator
eftersom han DÖPT OM alla mina fotomappar
till svåra namn som “Första festen med Oliver och gänget”,
“Jonas leker” osv. Jag kan inte hitta en enda bild
för inte kan jag minnas när bilderna togs!
Jisses, datummappar ftw. 

 

Leave a Reply

