8 december: Berätta om ett av dina favoritplagg

(Foto: Evelina Alvarsson)

Det är redan den 8 december och det är dags att
berätta om ett av mina favoritplagg.
Det var lite svårt att välja faktisk.

Min röda kappa köpte jag en dag när vi var i Kalmar
för ganska längesen. Jag minns att vi satt och fikade
på det gamla caféet med de fina möblerna
och tjocka mattorna när jag såg en tjej
gå förbi nere på gatan. Hon hade en svart kappa
med stora guldknappar och jag tyckte
att den var så himla fin men såg dyr ut.
Jag såg tjejen flera gånger den dagen och
tyckte mer och mer om den.
Den sista butiken vi gick in i den dagen var
Gina Tricot och där hängde helt plötsligt kappan.
Och den fanns i rött!
Det var ju bara för bra för att vara sant så jag
slog till direkt, trots att vi gick mot vår.
599 fick jag betala och sen var den min.

Jag använder den varje vår och höst
även om jag får sy om knapparna då och då.
I min röda kappa känner jag mig
som världens sötaste.
Med min röda kappa blir det aldrig en dålig
kläddag. Jag ser plötsligt så genomtänkt ut.
På ett bra sätt.
Jag får ofta komplimanger när jag bär den
och jag blir glad varje gång jag ser min reflektion
i skyltfönster.
Världens bästa kappa, men kanske inte den varmaste.

 

3 thoughts on “8 december: Berätta om ett av dina favoritplagg

  1. Jag minns att jag kollade på den och var nära på att köpa den, för den är ju faktiskt helt fantastisk. Men jag hade redan en röd kappa så det kändes knäppt och jag slog inte till. Så fin du är i den!

Leave a Reply

