9 december: Berätta om en av dina favoritlåtar

Idag ska jag berätta om en av mina favoritlåtar, hjälp!
Var ska jag börja?
Har ju nämnt innan att jag har snudd på för bred musiksmak.
Jag borde väl välja någon låt med bästa bandet
30 Seconds to mars eftersom de slog världsrekord
i förrgår.
Eller någon från 80-talet, men 60 och 70-talet
har ju också en enorm låtskatt.
Vad har jag för favoritlåtar egetligen?
Favoriter…
Allt med The Ark?
Thin Lizzy?
Bowie?
Tom Waits?
Jay May?
Hjälp jag blir galen!
Ska jag välja från text, betydelse, bästa gitarriff?
Nej jag vill inte!

Jag kan ju inte välja en The Ark-låt utan att
nämna Queen.
Sen kan jag inte kolla lastfm för tips
för den har missat två år.
Nej, nej, nej det finns för många favoritlåtar.
Jag kan inte välja en.
Det är som att be en mamma att välja favoritbarn.

Så nu gör jag det lätt för mig.
Min mest spelade låt på lastfm!
Det är dessutom ett ganska okänt band
så det är ju bra för dem med lite reklam.
(Får göra ett helt blogginlägg om bra låtar)


Laurel Music – No One Wants Forever #2
(Mycket viktigt att det är version 2)
Lite otippat är att denna låten gjordes
för filmen Fjorton Suger.
Jag hittade den via en blogg.
Jag tror den handlar om att bli
dumpad av någon som inte längre bryr sig.
Att inte våga satsa igen.
Att bli sårad.
Varför har jag lyssnat på den mer än 300 gånger?
Ja… Det är ju texten som är så himla fin,
och det enkla kompet antar jag.
På något sätt har jag anpassat texten
efter mig själv och mina erfarenheter
och trots att jag aldrig blivit dumpad
betyder texten så väldigt mycket.
Att den dessutom tar upp att ingen längre orkar
kämpa så som andra gjort före oss tycker jag är bra.
Att så fort det blir jobbigt ger man upp istället
för att rida ut stormen…

If you want to be alone here with me
you must understand my weakness
It’s the way that he left me and bereft me of of my love
without a warning, without mourning, almost yawning

No one wants forever anymore
cause no one dares to try
No one wants endeavour like before

If you want to see the world that’s in me
You should know I’ll always need him
It’s the way that I met him
There’s no way that I could possibly forget him
like he got me and forgot me

No one wants forever anymore cause no one dares to try
No one wants endeavaour like before
No one wants forever anymore
and no one wants to be there like I know I might have been
No one wants endeavaour like before  

2 thoughts on “9 december: Berätta om en av dina favoritlåtar

  1. Hej Cornelia! Tack för igår, det var roligt att träffas! :) Haha, jag har också för bred musiksmak men det är ju bara kul med musik! Ha en bra helg! :)

Leave a Reply

