10 december: Berätta om vad som finns i din väska

Här kommer ett sent blogginlägg från en tjej som
följt Nobelfestligheterna hela kvällen.
Idag ska jag visa vad som finns i min handväska!

Jag gjorde ett sånt här inlägg tidigare
i år men eftersom jag har en ny fin väska
att visa upp gör jag ett nytt inlägg.
Min väska/bebis är alltså en oversized Mulberry Alexa
som jag köpte till mig själv för egna pengar en
sensommardag i Knightsbridge, London.
Det var en dag av sann materiell lycka.  

Som vissa kanske minns hade jag innan flera år gamla
biljetter, broschyrer och annat i min förra väska.
Men i en ny fin väska ska man kanske inte släpa
runt på gamla minnen. Det finns en låda för sånt.
Detta är alltså vad jag behöver för att överleva:
Kalender, http://www.personligalmanacka.se
Plånbok, Mulberry
Sminkväska, Svenskt Tenn
den innehåller:
Talkpuder, Make Up Store
Puderborste, Make Up Store
Fickspegel
Tre läppstift, Mary Kay
Ett läppstift, Kanebo
Två läppennor, Mary Kay
Läppglans, Make Up Store
iPod
iPhone
Hörlurar
Pilotbrillor, Ray Ban
Nycklar och nyckelringar med symbolik:
Lila plastdiamant, Danskompaniet
Mulberryhjärta, Mamma
Phantom of the Opera, jag själv
Islandshäst, Pappa

Mycket viktiga saker som ni förstår.
Och herregud vilken märkesbög jag är!
Sminkväskan, plånboken och glasögonen
är presenter från student och 18-årsdag.
Inte glasögonen i och för sig.
Dom har jag snott från pappa.
Egentligen är dom lite för stora för mig.
Men jag är cool ändå.

 

One thought on “10 december: Berätta om vad som finns i din väska

  1. Svar: Ja, det är märkligt vad tiden går fort när man har roligt! Haha… Nej, men för att vara lite seriös så är det HELT SJUKT när man tänker efter! :) Jag menar, på 4 år händer rätt mycket! :)

Leave a Reply

