13 december: Berätta om en favoritsak i ditt hem

Jag kunde inte blogga varken i söndags eller igår.
Det blev mycket med jobb och bak här hemma.

Men nu är jag igång igen!
Jag ska berätta om en favoritsak i mitt hem.
Det är som så att Jonas farfar var en himla duktig man.
Han kunde bland annat göra Dalahästar.
Sedan Jonas var liten har han haft en stor Dalahäst i sitt
rum som hans farfar tillverkat.
Och stor tänker ni nu.
Vadå stor?
En Dalahäst är knappast så stor.
Men den är faktiskt så pass stor att man får ta i lite för
att bära den i famnen.
Hästen heter den och är alltid mest party på alla
våra hemmafester tillsammans med sin groupie Alice.
Alice älskar Hästen och jag misstänker att hon någon dag
tänker försöka kidnappa honom.
Han var bjuden på hennes 18-årsdag.
Han bar slips och allt men tyvärr glömde vi honom på förfesten
och Alice blev jätteledsen.

Hästen står numera alltid i vårt fönster som en vakthund.
Just nu är han det närmsta vi kommer ett husdjur.
Han blir alltid ett bra samtalsämne och han är min
favoritsak eftersom jag vet hur mycket Hästen betyder från Jonas.



2 thoughts on “13 december: Berätta om en favoritsak i ditt hem

Leave a Reply

