14 december: Berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig

Det är dags att berätta om ett fotografi som någon annan tagit på mig
och den som fotograferat mig mest och bäst är fantastiska Evelina Alvarsson.
Vi gick på gymnasiet tillsammans och jag kände direkt att
vi skulle kunna hitta på roliga saker tillsammans.
Jag vet inte riktigt hur hon gör det men Evelina lyckas alltid
fånga en viss stämning i alla sina foton som man knappt
är medveten om, trots att man själv är där.

Just detta fotot är från vår första lilla session.
Vi hade bestämt att nu i helgen skulle vi minsann
ut och fotografera vid Slottsruinen i Sölvesborg.
Kvällen före satt jag och kikade på vädret och
såg att det skulle regna hela helgen så vi pratade
lite om att ställa in men sen såg jag att
det inte skulle börja regna förrän 07.00 lördag morgon.

Det blev helt enkelt så att jag klev upp 04.30 för att
sminka mig och fixa håret sen cyklade jag ner till
Slottet (som vi säger i Sölvesborg) där Evelina väntade.
Vi var galet trötta men det var en fin försommarmorgon med
dagg i gräset och det där ljuset som bara finns då.
Vi var uppe i ruinen, jag var ute i vattnet och sen
smög jag runt i det höga gräset på kullen.
Det var magiskt! Bild på bild och vi klickade så bra.

Någon gång runt halv sju var vi klara och när jag
cyklade hem kom regnet. Jag har nog aldrig varit så nöjd.

Om ni klickar på Evelina Alvarsson kommer ni
till hennes DA där ni hittar fler bilder på mig
och andra! 

Leave a Reply

