Konsten att lägga pengarna i kylskåpet

 I kassan fick jag en gång höra en gullig grej från en liten pojke.

Hans pappa tog ut 200 kr utöver beloppet.
Då sa pojken: Men pappa du säger ju att
du inte har några pengar, varför tar du ut dom då?

Vissa vill ha pengarna i garderoben,
jag gillar att ha dem i kylskåpet.
(Oftast måste jag välja.)
Det viktigaste är att man kan se
och uppleva lite av sin lön,  så att man inte undrar
VARTFAN alla pengar tar vägen.
Beloppet är ju upp till var och en.
Här kommer lite tips!

Avokado och körsbärstomater på knäckebröd med örtsalt är
Guds gåva till frukostmaniacs. Det finns inget så gott.

Vi fick en mixer från OBH Nordica i julklapp så nu gör vi
smoothies varje morgon. Tipsa gärna om bra blandningar!
(Jag försöker matcha min smoothie med min temugg så gott jag kan.)

(Ursäkta den inte helt rena spisen.) Jonas fick en gasolgrej och vita formar i julklapp
så igår gjorde vi crème brûlée. Vi följde ett recept från recept.nu men sex äggulor
blir på tok för äggigt, nästa gång tar vi fyra.

Och så fetaost-hamburgarna som Lina serverade på Jossas möhippa.
Det lagade vi igår.
Så gott att man dör lite.
Hamburgare är nog en av mina favoriträtter…

Ikväll blir det mer godmat!
Halloumipanerad kycklingfilé med saffransrisotto
från PickiPicki.

Dessutom fick jag dubbla fårskinnstofflor i
julklapp så igår bytte jag ett par mot en lammstek!
Så imorgon ska Le Creuset-grytan jag fick i julklapp invigas.
Hörde jag GILLA JULEN? ;)

3 thoughts on “Konsten att lägga pengarna i kylskåpet

  1. Åh jag älskar också avokado och tomat på knäckemackan! Ibland finhackar jag pyttelite rödlök över också, en kopp kaffe på det i en muminmugg så har man nästan en bra morgon! För övrigt: hur kan man leva utan örtsalt?! Det är ju världens bästa grej! Fint och spännande inlägg för övrigt :)

  2. Åh jag älskar också hamburgare megamycket! Idag blev det en New Yorker från Lasses, serverad på golvet i en renoveringskaosig lägenhet i Bromölla. Smakade mycket bra! Gott med lammstek också!

Leave a Reply

