Julklappar


På flera sätt är jag väldigt lyckligt lottad
och på andra sätt är mitt liv förbannat skumt.
Jag är tacksam för hela mitt liv faktiskt.
Nu tänkte jag visa och berätta vad jag fick i julklapp!

Änglaspel med muminfigurerna, Muminmugg med söta Såsdjuret (Sniffs mamma)
och så äntligen Fiskarssaxen med Muminmamman.
Ser ni ett tema?

Ännu ett äntligen! Stockholm Market är en nyöppnad multibrand-butik i Stockholm som säljer hårborstarnas hårborstar från Mason Pearson.
Borstarna har tillverkats sedan sent 1800-tal.
Jag har velat köpa en i flera år men inte hittat någon återförsäljare.
Men nu äntligen har jag en!

En stor härlig gryta från Le Creuset. Livstids garanti.
Denna ska mina barnbarn få ärva haha.

Av Jonas fick jag en lyxig sminkbox från Make Up Store!

A song of Ice and Fire-böckerna, älskar ju tv-serien Game of thrones
men klarar inte att vänta. Måste läsa böckerna!

Vattenkokare och mixer från OBH Nordica

Dessutom fick jag
Pluras Spanska Kokbok, fårskinnstofflor från Shepherd,
Morrocanoil, varma strumpor, Disneys Mulan,
Dagens Nyheter på helgerna i en månad,
kokboken Det Japanska Köket, en flaska Sake,
Cupcake-receptbok, såsslev och en biobiljett.
Av min chef fick jag en kavaj från Filippa K.
Har tyvärr ingen bild på den ännu.

Ja herregud.
Vilken jul!
(Jag var en väldigt snäll tomte också)

Leave a Reply

