In the rain, the pavement shines like silver

I helgen har vi rensat lite i lägenheten och jag fick fram alla mina musikalprogram.
Jag samlar…
Det känns fint att ha kvar som ett litet minne när man går hem efter att man rest sig
och applåderat sönder händerna med tårarna strömmande ner för
kinderna som ett mindre Niagarafall.
Så avslutar jag alltid en musikal.
Jag är ju ganska känslig vet ni ju och blir lätt medryckt.

Musikaler kan ju vara bland det bästa jag vet
och i en parallell värld så jobbar och lever jag i
Londons West End.
Vilken dröm!
Jonas och jag var ju i London i somras och
då såg vi Les Misérables och Phantom of the Opera.
Det blev tredje gången jag såg Phantom.
Antingen blev det en gång för mycket
eller så var skådespelarna verkligen inte på g.
Les Mis däremot var maaagic.
Precis som första gången jag såg Phantom
grät jag från början till slut.
Vi hade grym timing för
Thenardier spelades av Matt Lucas från Little Britain
och han gjorde rollen så braaa!
Om rollen var rolig innan så blev den galen nu.
Det är fina minnen…


(Svenska Lämna inga dörrar på glänt är borta från Spotify…)

Nu har jag satt ihop en liten Spotifylista
med mina musikalfavoriter (åh det låter som en dålig cd)
men jag har struntat i musikaler som Mamma Mia, We will rock you
och Disney-baserade…
Enjoy, ni har säkert hört allt innan.
In the rain, the pavement shines like silver


(Detta framträdandet är ju för övrigt övermagiskt..)

Jag är superpepp för en filmversion av
Les Misérables
är på gång med fantastiska skådespelare i rollerna!
Min älskling Hugh Jackman spelar Jean Valjean,
Amanda Seyfried som Cosette,
Anne Hathaway som Fantine,
Helena Bonham Carter som Madame Thenardier,
Taylor Swift som Eponine (minst sagt spännande…)
och snygga Aaron Tveit som Enjolras (gillar honom mer än Marius).
Jag läste ju boken innan jag såg musikalen och nu hann jag se
musikalen före filmen.
Är rätt nöjd med mig själv!

(Nu ska ju Peter Jöback dessutom spela The Phantom i London…)

 

Leave a Reply

