Månadens näst sista dag

Uppe tidigt idag och solen skiner in i lägenheten.
Det ser ut att bli en fin dag.
Som sagt är jag ledig.
Ska ta mig an ett enormt berg av disk
och sen börja göra mig i ordning inför kvällen.
Min chef och jag åker upp till Stockholm nu på
eftermiddagen sen väntar mingel och Filippa K-visning.

Jag är sjukt pepp men ändå ungefär lika nojig som
jag var inför till exempel halkan. Eller egentligen
vad som helst som jag aldrig varit med om förr.
Tror att fler känner som jag inför modeveckor bara
att de flesta har vett att inte blogga om det och istället verka
ascoola och världsvana.

Nåja, får väl börja med den härliga disken nu…
Verklighet och glamour på samma dag, vilken grej!

One thought on “Månadens näst sista dag

Leave a Reply

