Filippa K, Mercedes-Benz Fashion Week Autumn/Winter 2012

Igår körde vi alltså upp till Stockholm för att gå på Filippa K-visningen
under Mercedes-Benz Fashion Week.
Det började med champagne-mingel på Lydmar och sen gick vi upp till
Moderna Museet på Skeppsholmen. Snygga människor vart ögat än såg.

Innan visningen började hann jag upptäcka att Sofi Fahrman inte satt mer
än fyra meter bort. Blev starstrukk. Får man vara så snygg frågar jag mig.
Detta är den enda vettiga bilden, vill ni se kollektionen så rekommenderar jag Stureplan.se
Hittade några plagg som jag blev riktigt nyfiken på, bland annat en väldigt
fin kappa som såg ut att vara i fiskbensmönster. Ska kolla närmare när
vi åker på inköp om någon vecka.

Efter visningen kilade vi in “backstage” för att kika på modellerna.

Jag är kär i allihop!

När visningen var klar tog vi taxi till B.A.R för att äta middag tillsammans med andra
butiksägare och anställda i landet.
Kalasfin torskrygg med potatisstomp, fänkål och inlagd gurka. Det var gott med
enkla smaker.

Till efterrätt fick vi Créme Brûléen of doom. Den kanske inte ser så stor ut på bilden men
jag skulle tippa att skålen var som en Höganässkål ungefär. Bara jag åt upp allt.

Vid elva körde vi tillbaka till Norrköping fulla av inspiration inför
hösten, det är nästan att man vill ha höst direkt!
Det hela var en fantastisk upplevelse, jag var så galet glad
när jag kom hem och har sovit som en stock men lovar att
jag haft ett stort leende på läpparna hela natten.
Loove my life right now! 

 

One thought on “Filippa K, Mercedes-Benz Fashion Week Autumn/Winter 2012

Leave a Reply

