Je pense donc je suis

Imorgon blir det Stockholm över dagen med jobbet.
Rackarns lyx att få komma till den bästa staden
i hela världen mitt i arbetsveckan.

Just nu är det mycket som snurrar runt
i huvudet. Det är inte så lätt att vara rätt så att säga.

Girugamesh – Kowareteiku sekai
Här är en bra tänkarlåt.
När det ska tänkas rejält föredrar jag
japansk eller klassisk musik för att låta
hjärnan slappna av lite så man slipper
tänka på låttexter i bakgrunden.


Får ofta frågan vad poängen är med att
lyssna på japansk musik när man ändå
inte förstår texten.
Jag förstår inte vad som skiljer
den japanska musiken från den franska
eller den isländska. Att lyssna på fransk musik
och dricka rött vin höjer ingen ögonbrynen åt.
Men att lyssna på japansk musik och
käka nudlar verkar enligt vissa sakna poäng.
Trots att jag är big fan of låttexter kan jag ju uppskatta
språket i sig och inte ordens exakta betydelse.
Såklart kan man ju ibland misstolka känslan i låtar.
Minns en låt som gjorde mig aspepp och uppåt som
sedan visade sig handla om ensamhet.
Så kan det gå.

(Hade inte det varit något om årets Mellodeltagare hämtat lite inspiration från
detta framträdande av japanska artisten Gackt?)

One thought on “Je pense donc je suis

  1. Ja det är ett ord och jag använder sådana ord alldeles för ofta jag med. Öser på klichéer i massor, med mer eller mindre skam, hehe. Ja jo, ibland känns det som att sexets roll i ett förhållande försummas lite. Tycker det är superviktigt. Med vissa är det knepigt, besvärligt och kanske till och med pinsamt. Men när det bara är lätt och plastic fantastic så vet man liksom att det är rätt. Så mycket som bara faller på plats! <3

Leave a Reply

