Måndag

Måndag igen!
Jag är ju vanligtvis riktigt pepp varje ny vecka men idag tror jag
att jag dragit på mig Jonas förkylning. Lagom roligt.
Har varit trött hela dagen, käkat minicupcakes på jobbet
för att hålla ögonen öppna och så vidare.

I helgen har vi haft finbesök av eminenta Gunnar och Thomas.
Känner för att vrida på Lars Winnerbäcks text och fråga
“Vart tog den där helgen vägen?”.
Jag tror tiden blev så fuckad eftersom vi gick och såg
Star Wars episod ett (på svenska) klockan 12.00 på lördagen.
Ett biobesök brukar ju ofta avsluta en dag, vi inledde istället.
I salongen var det vi, barnen och barnens föräldrar.
Varför vi såg den på svenska?
Ja, bra fråga egentligen.
Testa något nytt.

Hur som helst var det en riktigt trevlig helg.
Jag är lyckligt lottad som har så bra vänner.
Nej, “bra” räcker inte.
Är ärligt talat överväldigad av hur fina vänner jag har.

Råkade somna en kvart på soffan nu ikväll
när jag skulle lyssna på podcasten från
innan idag när Morgonpasset i P3 pratade om porrens historia.
Lyckat.
Blev hur som helst inte mycket klokare
“Först var det förbjudet sen slutade det vara det.”
NÄHÄ?

Nu halsar jag grönt te (pic related).
Dags för Game of thrones!

Hur var er helg?
(Är nöjd, har lyckats få in Star Wars, porr och vänner i samma inlägg.)

 

One thought on “Måndag

Leave a Reply

