Månader senare

För länge, länge sedan sa en killkompis till mig att en tjej och en
singelkille inte kan vara bara kompisar.
Tjejer kan.
Men inte killen.
Killen umgås med tjejen för att han
a. är kär i henne
b. vill ligga med henne

Jag har aldrig riktigt accepterat detta utan har snarare
vigt mitt liv åt att bevisa motsatsen.
Okej, inte riktigt vigt mitt liv åt det, låter ju som att
jag umgås med killar bara för att ha rätt.
Men min mamma är övertygad om att det här med
killkompisar bara är trams. En tjej och en kille
kan enligt henne inte umgås som bara vänner.
Inte bara för att killar i regel är ganska dumma
i huvudet på ett bra sätt utan mest att det inte funkar.
Envis som jag är fortsätter jag hålla hårt på att det
visst det går men fan ibland skiter det sig rejält.
Och det är så förbannat jävla jobbigt.

Leave a Reply

