Mer te och luggpanik

 

När vi var i Stockholm i måndags hann vi gå en liten runda
inne på NK. Där köpte jag ett nytt härligt te.

Älskar att beskrivningen på etiketten. När jag blir en rik gammal tant ska jag bo i en stor våning i Stockholm, ha övermycket juveler och bara handla mitt te på NK.

Just nu ser mitt hår ut som en lång gardin.
Eller min lugg snarare. Och att få till ett långt svall är ju
något jag kämpat med i snart två år.
Det rullar på, jag har längre hår än någonsin
men det senaste året har jag funderat på att klippa
lugg igen. Innan jag träffade Jonas hade jag ju
japansk skolflicka-lugg.
Men sen dess har jag skjutit luggen
åt sidan och idag har vi gardinen på bilden.
Så i ett år har jag alltså funderat på lugg igen…
En luftig 60-talslugg vill jag ha denna gången!

Är ju en riktig förändringsmes… “Det är ju bara hår”
funkar inte på mig. Men efter ett år är det kanske
dags att våga ett klipp.
Såhär kunde jag se ut när jag var
typ 17 år!

16-17 år

Fördel lugg:
Förändring
Bli sötsnygg igen

Nackdel lugg:
Ser konstigt ut till mina oversized Ray-Ban Aviator
Kräver styling på morgonen
Behöver gå till frisören oftare
På sommaren är det skönt med långt svall
Förändring är läskigt

Leave a Reply

