Följ med på en runda runt strömmen!

För några dagar sedan blev jag tipsad av min frisör
om att vi bor tre minuter från en härlig söndagspromenad
runt strömmen här i Norrköping.
Jag gjorde en halvhjärtad löprunda åt det hållet
men klarade verkligen inte hela rundan runt
så igår tog jag med Jonas på promenad.
Och nu ska ni också få följa med!

Alla vi mötte pratade om Melodifestivalen. Vi pratade om vilket sätt som är “bäst” att ta livet av sig på i Norrköping. Kasta sig i strömmen (är det tillräckligt högt fall/mycket stenar?) eller framför en spårvagn. Udda samtal är vår grej.
Apropå Melodifestivalen så kollade jag faktiskt. Blev rörd till tårar
av Loreens nummer så hon fick tolv röster av mig.

När vi rundat Strömmen gick vi en bit till in till stan för att
lite skitroliga grejer på Clas Ohlsons (min hataffär) och Åhléns.
Målet var en fika på Lindahls men plötsligt gick vi genom
H&M och jag kom ut på andra sidan med 947 kr mindre på kontot.

Lindahls semlor är så nära man kan komma Ritz i Sölvesborg…

One thought on “Följ med på en runda runt strömmen!

Leave a Reply

