Påsk i Blekinge

Onsdagkväll tog vi tåget ner till Blekinge för att fira påsk! Vi började i Karlskrona.

Skärtorsdag – Jonas hade tid hos sin tandläjare så jag passade på att
köpa nya Converse och sulor formade efter mina skeva fötter.
Sen råkade det bli ett läppglans från IDUN Minerals. Det heter ju Cornelia!
Sen mötte vi Jenny och Molly för en fika på nya Greven.
Liten kanelbulle.Sen körde vi runt på öarna med bilen. Åh älskade Karlskrona.
Jag vill bo på Saltö/Björkholmen/Hästö eller Bergåsa.
Långfredag – Mys och tidig fest med alla bra människor. Såhär cool var jag.
Påskafton – Efter fyra timmars sömn väcktes vi av glada Ronja som ville
ut i skogen och leta påskägg. Jonas mamma lägger ut ledtrådar i hela
Backaboskogen som till slut leder fram till massa påskägg. Rundan
brukar ta en till två timmar. Helt galet bra gjort tycker jag!
Inte så pepp stannade jag dock i sängen.
På eftermiddagen körde vi till Sölvesborg där det var påskmiddag
hos mormor och morfar!
Alla ville se Thildas bilder från Londonresan.Påskmat!Tidigt på påskdagen sa vi hej då till Mamma, Uffe, Eskil och Tessie och körde ut till
detta stället:Pappa fick tillbaka sina Ray Ban Aviator som jag lånat de senaste fem åren,
nu har jag råd att köpa egna!Hos pappa chillade vi i solen och hade det bra.Och jag myste lite med den finaste hästen i hela världen. Hon ser så liten ut!
Sen körde jag (!) bilen tillbaka till Karlskrona där vi åt ännu mer påskmiddag med
Jonas fina familj.

Leave a Reply

