A woman’s heart is a deep ocean of secrets

Igår gick jag och Veronica på Titanic 3D här i Norrköping,
jag är så glad att den visas här!
Jag vann ju biljetterna till förhandsvisningen i Stockholm
som jag var med och tävlade om för några veckor sedan
men tyvärr kunde jag inte gå. Otrolig otur när man väl
vinner en tävling.
Hur som helst möttes vi upp och tog en kaffe (varm choklad för min del)
före bion och sen köpte vi en stor popcorn och dricka innan vi gick
in i 3D-salen.

Åhh vet inte var jag ska börja. Fick gåshud vid
övergången från vraket till det nya skeppet i Southhampton.
Det var en salig blandning som satt i biosalongen,
gänget bredvid oss var ganska barnsliga och kommenterade
alla scener väldigt högt men när jag började gråta (jag vet,
det är mycket tjat om mitt biogråt menmen) i min favoritscen
(när Rose hoppar från livbåten tillbaka till skeppet) räckte de
helt plötsligt över en näsduk. Den behövdes verkligen.
Hela salen satt och snyftade. Det är ganska speciellt
att se en film som Titanic på bio. Alla har ju redan sett den.
Alla vet vad som kommer hända. Vissa håller andan inför
sina favoritrepliker. Jag grät genom hela “I’m flying” och skulle
nog göra vad som helst för att få vara sådär hopplöst nyförälskad.
Och så vet man ju vad som kommer hända.
Veronica och jag pratade om det att trots att det är flera
år sedan man såg hela filmen senast så minns man så
många detaljer. Som kaptenens citronskiva i sitt te som han
rör runt med en sked. Alla repliker. Exakt när Jack tittar upp.
Titanic är så förbannat bra. Vet ingen film där musiken
förstärker känslorna så mycket. Genialisk. Från början till slut.

Leave a Reply

