Ikväll är jag inget bra för mig själv.

Jonas har skiftesvecka.
Som en nollning fast för det nya fadderiet.
Dom har ingen aning om vad som ska hända.
Så jag kan inte planera någonting alls.
Vet inte om jag ska äta med eller utan honom.
Ingen aning.

Som alltid blir jag lite ledsen och avundsjuk när
han är iväg på roligheter och jag sitter ensam hemma.
Det sitter i sen jag bodde i Sölvesborg och han i Karlskrona.
När jag gick i skolan och inte kunde vara med på “allt” roligt
som hände i Karlskrona osv.
Ikväll är han borta från halv åtta till obestämd tid.

Dessutom har jag så svårt för alkoholhetsen
som ofta går hand i hand med studentlivet.
Fest, fest, fest, lambo, lambo, lambo.
Några blir alkoholister, so what VI SKAPAR JU MINNEN FÖR LIVET.
Eller var det minnesluckor?
Nu är ju inte hans program så illa som vissa andra.
Eller Norrköping så illa som t.ex Lund…
Alkohol är bara kul när jag är med på det,
annars kan det dra åt helvete.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på ikväll.
Gå en runda, kolla Game of thrones, läsa Fågeln som vrider upp världen,
kolla Mad Men eller bara sitta här och slösurfa..
Är inte så sugen på något av det.
Avskyr att inte ha koll!
Det fina är ju att jag numera kan kontrollera det
och bara blir skitsur istället för smått hysterisk.
Det mesta löser sig ju faktiskt alltid och blir
hur bra som helst.

Äventyrarna från HippHipp gör mig glad dock!
“Alltså dom har sånt vanligt skitliv!
Fru och barn och bil och villa och jobb och
umgås med grannarna och ha trevligt
på helgerna och sånt PISS.”

 

Leave a Reply

