Jag är ledig idag.

Är ledig idag och som alltid blir jag sådär trött och djup.
Det viktigaste i livet för mig är inte att alla listerna är dammade.
Jag är livrädd för att bli en tråkig gammal (men ändå inte så gammal) kvinna
utan humor. Att bli en torr människa.
En förälder som skriker på sina barn och ger dem godis
för att de bara ska sluta skrika någon jävla gång.
Att bli bitter. Att tycka att livet, samhället och politikerna motarbetar mig.
Att börja skylla på andra.

Vi var på Kolmården igår. Långt in i skogen.
Det var så himla härligt!
Det kommer bilder på det,
men först får jag nog ta och damma de där listerna.

Leave a Reply

