Moonrise Kingdom och Dark Shadows

Återigen är det mycket bio! Jag älskar att gå på bio och är flitig samlare
av Bioklubben-poäng. Igår såg jag och Jonas “Dark Shadows“, Tim Burtons nya film.
Hans filmer är ofta förknippade med ett stort antiklimax för min del.
Man bygger upp skyhöga förväntningar, får precis det man väntar sig
och de sista 11 minuterna är så långtråkiga att man bara vill ta sina popcorn och gå.
Upplösning och avtoning är liksom inte riktigt hans grej. Fantastiska filmer ändå.
Bild, kläder, skådespelare osv. Men tja. Ibland känns det mest som kejsarens nya kläder.

Hur som helst. Jag blev ändå imponerad av Dark Shadows.
Kanske för att den utspelar sig på 70-talet istället för
den viktorianska tiden som Burton annars så ofta flirtar med.
Den var riktigt rolig med många sexuella anspelningar och Chloë Grace Mortez
är så himla bra i sin roll som halvdekadent tonåring.
Helt klart sevärd film och du vet som vanligt precis vad du får.

På onsdag är det biopremiär för Wes Andersons Moonrise Kingdom och
gissa vem som ska dit? Moi. Åh jag är så pepp.
Den verkar vara så himla fin och rar. Och full med bra skådespelare som
Bruce Willis, Tilda Swinton och Edward Norton.
Och är den minsta lik The Royal Tenenbaums är jag supernöjd.

 

Leave a Reply

