När vi köpte macaroons på Ladurée

För några helger sedan var jag och Jonas uppe i Stockholm
för att hälsa på Majken, Mindy och Alice. Det var världens bästa helg
med härligt häng, restaurangbesök, shopping, grillning och filmmys.
Och såklart handlade vi macaroons på nyöppnade Ladurée (Grev Turegatan).
Det var varmt och skönt så vi gick ner till Humlegården där vi hade picknick.
Jonas var precis lika taggad som oss andra. Allt är så himla fint i butiken som är väldigt, väldigt liten. Personalen jobbar i svarta kläder och pratar
svenska tills de säger macaroon (macaråång). Då har de världens bästa franska uttal.
Sötaste menyn.Hallon, Kola, Lakrits och Citron!Mindy köpte hallonsorbet med en hallonmacaroon i. Jag fick smaka och det var nog
den godaste sorbet jag någonsin smakat! Plastskeden var fint invikt i en servett med sidenband runt.
Ni förstår ju att lyckan var TOTAL!Alice var så fin i nytt läppstift från Illamasqua och finaste sidensjalen från asos.Hallon är så god.Men kola är min nya favorit, den smakar både kola och knäck. Åh hjälp.
Måste åka dit snart igen. Har man väl ätit macaroons från Ladurée
så smakar inga andra bra längre.

2 thoughts on “När vi köpte macaroons på Ladurée

  1. Åh, vad härligt! Var i Paris förra helgen och smaskade i mig ett par såna där godingar! Hallon är min favvo! Och jaa, kolan smakar knäck = supergod!!! Åh, så fina bilder, ser riktigt mysigt ut! Kram /Veronica

Leave a Reply

