6 juni

6 juni idag, det brukar oftast innebära Sweden Rock för min del
men inte i år av olika anledningar.
Röd dag är det i alla fall och jag är ledig.
Jonas är någon timme bort på avslutning med kören.
Han stack tidigt i morse och jag låg kvar i sängen och njöt
av att vara ledig. Vaknade några timmar senare, kvart i tio
närmare bestämt. Nu har jag legat på soffan i en timme och läst
senaste Elle, gillar verkligen reportaget med Mary-Kate och Ashley Olsen.


Igår var vi på IKEA och Plantagen och köpte grejer till balkongen. Se så fint vi har det nu!

Jag åt min favoritfrukost ute på balkongen nyss,
avokado på knäckebröd med små plommontomater
och ett kokt ägg. Just nu sitter jag här med ricinolja i hårbotten
och inpackning i topparna. Snart är det dags för min weekly
tvagning av håret, funderar på att bada och läsa Storm of swords också.
Oj vilken härlig oplanerad dag jag har för mig själv!
Det som måste göras är väl disken och slänga all papp
och plast från gårdagens IKEA-besök.
Sen är det ju bra om jag sorterar hela garderoben.
Det är verkligen dags…

Ikväll när Jonas kommer hem ska vi i alla fall gå på bio (igen)
och se Moonrise Kingdom!

Leave a Reply

