Some like it hot

Igår kollade vi på Some like it hot, jag måste tyvärr erkänna
att det var min första Marilyn-film trots att jag älskar gamla Hollywood.
Om jag gillade den? I LOVED IT!
Jag tror jag skrattade genom hela filmen non stop.
Så himla fantastiskt bra och rolig. Och Marilyn är ju förtrollande.
Såklart.

Lite kort handlar filmen om två musiker som råkar
bli vittnen till en maffiauppgörelse i Chicago 1929.
De flyr utklädda till kvinnor med en damorkester till Florida.
Det är ju upplagt för skratt.
Tony Curtis och Jack Lemmon gör strålande insatser
utklädda till kvinnor. Allt blir ju extra roligt när filmen är från
1959 och utspelar sig 1929, vi vet ju alla hur skeva könsrollerna var då.
Det är alltid trevligt att se en film utifrån flera perspektiv samtidigt tycker jag.
Jag är ju säkert den sista på den här planeten med att se filmen.
Men ja.
Jag älskade den.

x

One thought on “Some like it hot

  1. Svar: Haha, det är väll ingenting “creepy” med det Cornelia? Det är väll bara jättehärligt och kul (för mig) ifall jag kan vara till hjälp för att nån annan ska kunna “få till” frillan! Det tar jag bara som en stor komplimang. Tittade ni? Lyckades han? Håll mig uppdaterad. Haha. Kram på dig finis!

Leave a Reply

