Dagarna på dagarna

Rubriken hämtad ur klippet när David Hellenius driver med Fritidsresors reklam.
Störtroligt tycker jag!

Och apropå dagarna på dagarna så är det inte
många dagar kvar tills jag går på semester.
Eller ja, lite ledighet. Känns lite vemodigt på sätt och vis,
jag älskar verkligen mitt jobb.
Samtidigt ser jag fram mot att få träffa vänner och
familj, jag börjar bli riktigt vuxen minsann.
När jag satt i kassan på Ica älskade jag att
lyssna på kunderna när de träffade bekanta
och turades om att skryta om sin semester.
– Ha, semester eller?
– Nej jag jobbar en vecka till sen har jag tre veckor.
– Ahh.. jag har två veckor kvar på min semester. Var på Legoland
med familjen förra veckan. Blablabla. Grilla, grilla, grilla, sola, sova, stranden.

Det var så underbart att lyssna på. Ingen bryr
sig egentligen om vad andra gör på sin semester.
Men alla vill berätta om vad de gjort och inte gjort
på sin egen semester. Alla ler och “lyssnar” tills
den andre pratat klart och tar därefter ett djupt andetag
för att sedan berätta om de egna planerna.
Åh I loved it!
Alla talar om semester som om det vore det heligaste
på denna jord. Bara ordet, semester.
Mhmmm det låter ju faktiskt himla trevligt.
Det är nog en av sakerna jag saknar mest med Ica,
att få möta och smyglyssna på avslappnade och
glada människor på semester. Människor som har
all tid i världen. Bara de hinner starta grillen i god tid.
Ah, svensk sommar.
Finns det något bättre?
Sommar är ju verkligen förknippat med Ica för min del.
Det blir en annorlunda sommar i år. Utan Ica och med semester.
Jag längtar!

Nu ska vi kolla på de senaste årens somrar!

 

Mhm men gud va fint det blev då. Och i ordning också.
Nästan iaf. Usch jag skäms men jag orkar inte göra om.
Det börjar 2009 på min 18-årsdag.
Sen är det 2010 med bal, student, Liseberg,
fest och båtäventyr och så vidare.

Leave a Reply

