Nytt, nytt, nytt

Som ni vet blev det Stockholm i helgen och även om jag
håller i mina pengar till Paris (har jag berättat det? Jag och Sprallis åker till
Paris 13-16 september!) har det blivit lite nytt både då och idag.

På H&M köpte jag två filthattar (en svart en grå) eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilken jag gillade bäst. Har varit sugen på hattar sedan förra hösten men inte hittat någon riktigt bra. Det tråkiga med dessa är väl att de kommer från H&M och varenda 15-åring på tunnelbanan också hade en. Men jag ska hålla hårt i dessa och fortsätta bära även när det inte är coolt längre!

Jonas la en stor klassiker-order på Bokus förra veckan. Vi börjar bli riktiga pretton när det kommer till litteratur. Tillsammans med några kompisar har vi en hemlig grupp på Facebook vid namn “Hemliga Skönlitterära Pakten” som mest går ut på
att vi alla ska läsa lite/mycket ur en skönlitterär bok varje dag resten av våra liv. Inte så svårt för mig men värre för studenterna haha…
   Fiesta av Hemingway har jag redan läst för något år sedan men måste nog läsa den igen. En sådan bok där ALLT är underförstått och man inte fattar någonting om vad det egentligen är för bok man lägger sin tid på. Tål att läsas om med andra ord. Men jag tänker tillbaka på den som vansinnigt bra även om jag nästan somnade när jag läste den på solsemestern… Är riktigt sugen på The colour Purple, To kill a mockingbird och Den allvarsamma leken. Therese Raquin läste jag nog lite ur i Svenska B men ska läsa hela. Gud, när ska jag hinna allt? Älskar Blonde, tänkte ta alla Jane Austen efter det och helst hinna Wuthering Heights och A Storm of Swords.

Av Jonas fick jag flera födelsedagspresenter, bland annat dessa tre likörer som han specialbeställt på Systembolaget för min skull. Jag vill så gärna ha en rejäl bar, även om jag kanske aldrig kommer kunna konkurrera med morfars hahaha.
Dessutom fick jag en underbar vattenmelon- eukalyptus-duschgel och pepparmint-fotskrubb från Body Shop samt en Keep Calm and Carry on tavla som snart kommer med posten. Den ska upp över köksbordet så att jag ser den fantastiska brittiska propagandan var morgon och kväll!

Efter jobbet gick jag en liten runda på stan och köpte lite grejer till klorna, de har fått lida under sommaren… Om några dagar  kommer nämligen min födelsedagspresent från Alice… Omtalade Ciate Caviar Manicure med svarta pärlor! Visar bilder på hur det blir sen när det kommit.

Och även om Jonas inte fyller år på några månader så fyndade jag hans födelsedagspresent på NK rean till hela 50% uppe i Stockholm. Har så gärna velat köpa en fin filofax till honom. En stor. Så när den stora från Mulberry reas ut och det bara finns en enda kvar i hela Stockholm måste man ju slå till. Och till världens bästa pris! Är så galet nöjd.

Känns bra att ha pojkvännen med i Mulberry-Maffian!

Och slutligen började jag idag att prenumerera på linser från Synoptik och fick därför ett par Ray-Ban utan extra kostnad. Valde Wayfarer som ni ser. Jonas gjorde likadant och valde ett par Clubmaster. Så nu har vi alla klassiker under ett och samma tak. Otroligt nöjda!

Leave a Reply

