Hets

Hej och hå vilken vecka!
Inledde med inköp i Stockholm som sagt, följt av jobb i torsdags och
igår öppnade jag butiken och åkte till Stockholm efter två timmmar för
att möta mamma och se vårt älskade Eldkvarn på Grönalund. Först år vi en
middag ute på Djurgården och sen gick vi in på Grönan.
I tre timmar hängde vi vid staketet längst fram. Inte effektiv tid dock
eftersom det kom ett riktigt skyfall som fick alla att lämna sina platser och
söka skydd för regnet. Mamma och jag satt kvar längst i våra gröna regnponchos
men till slut gav vi också upp. Men när regnet slutade återtog vi våra platser.

Vi tog nya bilder av den här gamla godingen: 
Mamma och jag <3

Eldkvarn startade ganska svagt men fick upp ett rejält tempo efter några låtar.
Konstig ordning på låtarna tyckte jag, men det blev riktigt bra och en klassisk
Eldkvarn-spelning till slut. Jag dansade som en dåre längst fram och sjöng svajigt
med i alla fantastiska texter. Fullkomligt vrålade “Snart går solen upp men jag orkar inte längre”,
så starkt förknippat med att ta bussen tidigt i december, haha.

I morse tog jag tåget tillbaka till Norrköping och jobbade några timmar.
Älskar att jobba lördagar alltså, det är sån härlig helgstämning!
Väl hemma hängde jag och Emmy lite (Emmy och Anton bor hos oss tills de får sin egen lägenhet)
och bestämde oss helt plötsligt att gå och se nya biofilmen Magic Mike,
en film om en manlig strippklubb. Bara tjejer i salongen, förutom en kille som
satt bredvid mig och jag FATTAR inte vad han gjorde där. Han undrade nog också lite…
Oavsett var filmen GRYM. Handlingen var faktiskt heelt ok men den bestod mest av
awesome strippnummer, höhö. Definitivt värt 100 kr när hunkar som Joe Manganiello (True Blood)
och Matt Boomer (White Collar) är med… Mycket hud, höhö.

Vi vräkte i oss godis och popcorn och bestämde nyss att vi ska springa en runda imorgon.
I tisdags sprang jag faktiskt 3,70 km på 20 min, är väldigt imponerad av mig själv.

Nu väntar en hektisk vecka med mycket skoj.
På måndagkväll är vi bjudna till Filippa K-visningen för SS13
på Mercedes-Benz Fashion Week Stockholm, hela tisdag
gör vi inköp på Filippa K följt av J.Lindeberg-visning. Onsdag är vanlig jobbdag och på
torsdag åker jag till Stockholm för att se Lady Gaga med Mindy
och Sylvia. Har ledigt på fredagen också. Jobbar lördagen och sen tar
jag och Emmy pendeln till Linköping och kollar på Lars Winnerbäck.
Damn det ska bli så kul! Sen är det ju inte långt kvar till Paris heller.
Hjälp jag kommer vara helt död efter dessa veckorna.
Men sova kan jag göra när jag är gammal! Tjoho!

Just det. Bara en biscotti och en liten chokladbit på hela veckan
(förutom allt jag krängde på bion nu då… Men hallå, lördag?)

Leave a Reply

