Filippa K-visningen

20120828-222838.jpg

Filippa K hade sin visning ute i Solna, i gamla lokstallar eller liknande. Vi kom dit ganska tidigt och minglade runt lite. Det är ju inte varje dag en fotograf kommer fram och frågar om hon får ta en bild, gör så och sedan går vidare och fotograferar Hermine Coyet Ohlén och Cia Jansson från Elle. Nu var det väl iofs som så att inte så många andra dykt upp just då, MEN ändå! Vi blev fotograferade i alla fall.
Såg många andra kändisar och branschfolk, det finns verkligen alltid något spännande att vila blicken på.

När vi väl satt oss (jo vi fick tom sitta!) lade sig tystnaden i den stora lokalen som om vi var gäster i kyrkan och väntade på en vigsel. Fyra personer kommer gåendes och går upp på en liten scen. Filippa K satsade på livemusik av Saint Lou Lou. Så himla bra!

Kollektionen var så fin, även om allt är över på några minuter… Det började med lite dova nyanser som sedan byttes ut i en härlig färgskala i ljusblått, violett och ljus korall. Stora svepande kjolar och byxor, ett par byxor så vida att stackars modellen föll. Barfota. Precis vid mig. Men hon räddade det snyggt men åh, stackarn.

Efter visningen åkte vi tillbaka in till stan där vi åt fantastisk middag på Nybrogatan 38 (hett tips, vällagad och spännande mat till VÄLDIGT bra priser. Mitt på Östermalm) tillsammans med utländska återförsäljare. Intressanta och roliga samtal och efter middagen fick jag minsann mitt livs första dubbla kindpussar av en man. Så fint när det är äkta och något man faktiskt gör. Varför kindpussar vi inte så mycket i Sverige? Det är ju hur bra som helst!

På hotellet tog jag ett långt bad runt 01.00, badkaret var så stort att jag nästan höll på att drunkna när jag slumrade till. Välbehövligt var det i alla fall för jag somnade som en gris väl i säng. Typiskt bra dag!

20120828-222857.jpg

20120828-222905.jpg

Leave a Reply

