Lars Winnerbäck i Linköping, en tätort på en slätt.

20120902-142626.jpg

Efter jobbet igår hängde jag lite med Jonas och Fabian som skulle iväg på sista sittningen på Nolle-P 2012 (Jonas är ju general för socionomernas fadderi) . Sen tog jag pendeln till Linköping där jag mötte upp Emmy och vi åkte vidare med Winnerbäck-bussen till det stora fält där finaste Lasse skulle avsluta sin stora sommarturné. Vi var där vid kvart i åtta och fick riktigt bra platser långt fram. Klockan nio gick Lasse upp på scen. Det var en så himla fin konsert, stort att se honom i hemstaden han sjunger om. Enorm kärlek i luften. Tyvärr hamnade vi bakom två kvinnor som bestämt stod stilla hela konserten, så stilla att en av dem plötsligt fick sparka med foten – för att den hade somnat. Jag skojar inte när jag säger att de knappt klappade i händerna. Och de var typ 30? Hjälp. Vad får man ut av pengarna undrar jag… Dessutom stod en av dem och fes hela tiden.
Emmy, jag och småtjejerna bakom oss öste hur som helst non stop. Hoppade, dansade och sjöng med i alla låtar.

Det var mycket nya versioner av både nytt och gammalt material, akustiskt och lugna låtar som blivit rejält upptempo. Timglas var så fantastiskt jävla bra. Fullkomligt vrålade “Och jag drömmer så konstigt ibland. Anna håll mig hårt, för jag skakar av all denna meningslöshet – jag förstår bara det som är vårt.”. Vi dansade sönder Elden och Kom ihåg mig då. Söndermarken var så himla häftig att höra i Linköping också. Åh. En riktigt trevlig kväll helt enkelt! Det perfekta slutet på sommaren och början på hösten. Fina, fina Lasse!

20120902-142643.jpg

20120902-142650.jpg

Leave a Reply

