Paris, höst och granola

20120905-205014.jpg

Har lånat böcker från biblioteket. Nu pluggar jag Paris! Om en vecka åker vi! Lyssnar på Piaf, Gréco och andra bra artister från Frankrike. Dricker lite rödvin för känslans skull också. Sa ju att jag inte skulle, men hallå, Jonas och alla andra studenter är på Kalas i Linköping och tittar på Veronica Maggio. Ibland måste man jämna ut allt lite.

Är för övrigt grymt taggad på höst. Det har jag aldrig varit förut. Kan det bero på att tre helt nya plagg i cashmere ligger och väntar i garderoben? Idag var sista dagen med solpuder, nu vill jag vara blek igen! När vi kom hem sent från Stockholm igår blåste det rejält och hösten liksom väste i vinden. Nice. Ska lägga en förmögenhet på ljus i höst!

20120905-205548.jpg

Nu ikväll har jag dessutom gjort lite Granola från Amy och Ebba von Sydows kokbok! Hela boken är så fin, se till att skaffa om du inte redan har den!

Leave a Reply

