Do you hear the people sing

Vid det här laget vet ni ju att jag älskar musikaler och är galet
pepp på filmversionen av Les Misérables som har premiär i jul.
Tyvärr kommer den inte till Sverige förrän 18 januari
men jag hoppas fortfarande på att Sverige får den till jul.

Jag är så glad för skådespelarnas sång kommer att spelas in live
on set istället för tre månader före i en studio. Det kommer nog
bli riktigt, riktigt bra. Tänker på hur krystad Music of the night är i
filmversionen av The Phantom of the Opera…

Vi såg ju musikalen i London förra året och jag bara grät, grät och grät.
Så magiskt vacker även om många kritiker börjar tycka den är lite tjatig.
Tror nog att filmen kommer ge själva musikalen ett uppsving. Har ni inte läst
boken (Samhällets olycksbarn på svenska) tycker jag verkligen ni ska läsa den i höst.
Tyvärr trycks den inte på svenska längre men många bibliotek har den.
Får du tag på en någorlunda modern version är den inte så himla svår alls.

Leave a Reply

